A fotókon kivétel nélkül csak saját munkáink szerepelnek, nem használunk stock fotókat és nem másolunk mások által feltöltött tartalmakat sem.
A hajóablakok az idő múlásával bemattulnak, pókhálósodnak, elhasznált, lelakott érzést keltenek az emberben - és még ez a kisebb probléma, a csere ilyenkor nem létkérdés. Számtalan okból törhetnek is a plexi lapok, ami már beázáshoz vezet. A kézenfekvő, hirtelen behatások okozta törés mellett van egy alattomos tényező is, ez pedig a plexi és a hajótest hőtágulása közötti durva különbség.
A hajóműszerek útvesztője mellett van két fontos terület, amivel ügyfeleink sokszor szembesülnek: a hajók 230 voltos elektromos rendszerének kiépítése vagy bővítése és az elöregedő 12 voltos hálózat hibafeltárása. Avagy minden topfény kiég egyszer.
Napjainkban az egész életünket behálózzák az elektronikus eszközök, melyek folyamatos töltögetése állandó fejfájást okoz. Ennek legszembetűnőbb jele a hajókat és a mólót beszövő, hosszabbítókábelekből szőtt pókháló. Aki töltött már el pár éjszakát hajón, pontosan tudja ezt.
Vállaljuk komplett 230 Voltos hálózat kiépítését tetszőleges számú aljzattal, a 12 Voltos rendszer modernizálását akár tengeri szabványok szerint is. Egy korrekt, biztonságos és akár a vízen is használható 230 voltos belső hálózat egyre természetesebb igény.
A hajók fa járó- és ülőfelületei csak rendszeres tisztítás és ápolás mellett őrzik meg színüket és elegáns megjelenésüket. Rendszeres, és szakszerű karbantartás mellett nincs szükség komolyabb beavatkozásra. Ha viszont évek, évtizedek telnek el ápolás nélkül, akkor csak durvább beavatkozással, csiszolással, gyalulással, a mintázat újra marásával, rosszabb esetben pedig csak részleges- vagy teljes cserével állítható helyre az eredeti állapot.
A hajót, úgy a kabint mint a kokpitot az egyedi, személyre szabott megoldások teszik élhetőbbé. A természetes fafelületek hozzá tartoznak a hajókhoz. Ezek azonban minimum ápolást-törődést igényelnek, olykor pedig új funkciókra vágyunk.
A hagyományos iskolát követve szinte bármit meg lehet oldani egyszerű csomókkal, konfekció kötelekkel, fém seklikel, csigákkal és fix keresztmetszetű kötelekkel. De attól még, hogy lehet, nem biztos, hogy kell, nem biztos, hogy ezek a leghatékonyabb megoldások. Sőt!
Mert van, amikor már számít a súly. Nem a hajó 8 tonnájához képest, hanem például egy könnyűszeles vitorla súlyhoz képest.
Mert rugalmasabb, gyorsabb, sokrétűbb trimelést tesznek lehetővé a modern rigelési technikák
Mert egyszerűen szebb és igényesebb egy fuxolt hurok egy ormótlan csomónál
Előfordul, hogy pont olyat nem lehet kapni. Nem fér el, rossz szögben áll, túl széles - sorolhatnánk bármeddig. A hajók kialakítása nemcsak gyártónként és típusonként tud merőben eltérni egymástól, de minden egyes példány magán hordozza az előző tulajdonosok keze nyomát. Sok olyan átalakítással szembesülünk, amelyet elődeink szubjektív megítélése, vagy éppen hosszú, versenyekkel tűzdelt évek tapasztalata szült.
Ne érezzük hát rosszul magunkat, ha úgy találjuk, számunkra más kialakítás lenne optimális!