Megnyitottuk üzletünket is!
A mozgókötélzet tipikus példája annak, hogy mitől tud egy hajó már első tapintásra elhanyagoltnak érződni. A kellemetlen tapintáson és igénytelen külsőn túl a kiszőrösödött, rideg, koszos kötelek a hajó kezelését is nagyban megnehezítik, ami aztán végül egy kényszerhelyzetben bosszulja meg magát igazán. Rém kellemetlen, ha a nagyvitorlát végül pont ezért nem bírjuk időben betekerni.
Vállaljuk hajód bármely, akár összes kötelének cseréjét anyagbeszerzéssel együtt. A hajó felmérése során javaslatot teszünk az optimális kötéltípusra, minőségre és vastagságra is.
A kötelek egyszerű cseréjén túlmenően vállaljuk mindenfajta fuxolás elkészítését is. Hurkok, szemek, végtelenített betekerők, kötélseklik stb.
A hagyományos iskolát követve szinte bármit meg lehet oldani egyszerű csomókkal, konfekció kötelekkel, fém seklikel, csigákkal és fix keresztmetszetű kötelekkel. De attól még, hogy lehet, nem biztos, hogy kell, nem biztos, hogy ezek a leghatékonyabb megoldások. Sőt!
Mert van, amikor már számít a súly. Nem a hajó 8 tonnájához képest, hanem például egy könnyűszeles vitorla súlyhoz képest.
Mert rugalmasabb, gyorsabb, sokrétűbb trimmelést tesznek lehetővé a modern rigelési technikák
Mert egyszerűen szebb és igényesebb egy fuxolt hurok egy ormótlan csomónál
Fuxolás: 5.000 Ft / db
Végtelenített betekerő: 10.000 Ft
Kötélseklik: 3-6.000 Ft / db
(a kötélsekli ára a dyneema kötelet is tartalmaza)
Egyéb munkákra rezsióradíjat számolunk.
Mi tartozik ide?
Csörlők, stopperek, sínrendszerek (traveller, genoa kocsi) felmérése, beszerzése és felszerelése
Merev forstag cseréje
Könnyűszeles- és hátszeles vitorlák (Genakker, Code 0 / Reacher stb.) betekerő rendszerének tervezése, kivitelezése
Új vitorlaállítási lehetőségek tervezése és kialakítása
Igen, árbocra is mászunk, ha szükséges
Rezsióradíjat számolunk. Kérjen ajánlatot!
Mi tartozik ide?
Veretek állapotfelmérése, karbantartása, különös tekintettel az összes mozgó alkatrész szakszerű kenésére: csörlők, kötélfogók, clamek, sínek és kocsik, csigák, vitorla betekerők, árboc- boom nútjai, tuff-luff, széljelző és szélmérő stb.
Szükség esetén pótalkatrészek, cserealkatrészek beszerzése
Ide értve az árboc vereteket is, tehát igen, árbocra is mászunk, ha szükséges
Rezsióradíjat számolunk. Kérjen ajánlatot!
A hajómotorokat nem a maximális teljesítményre, sokkal inkább az örök életre tervezik. Strapabíró, igénytelen konstrukciónak gondolják őket, ennek megfelelően sokan hajlamosan elfeledkezni az olajcseréről. Az impellerről pedig a többség nem is hallott még. A valóság ezzel szemben az, hogy a rendszeres olajcsere ugyanolyan fontos, mint az autók motorjánál, az impeller időszakos ellenőrzése, szükség esetén pedig cseréje úgyszintén elengedhetetlen.
A belsőégésű motorok időszakos karbantartása nálunk az alábbiakat tartalmazza:
Olajcsere
Olajszűrő és üzemanyagszűrő csere
Impeller ellenőrzése, kenése és szükség esetén cseréje
Hűtőközeg szintjének ellenőrzése
Hűtőközeg refraktométeres vizsgálata (fagyáspont mérés)
Olajszerviz, munkadíj: 40.000 Ft
Anyagköltség: 10 - 15.000 Ft
Impeller: 5 - 15.000 Ft
A hajótesten számtalan okból kialakulhatnak repedések, elszíneződések, karcok. Ha a gél megsérül, az nem csak esztétikai okokból problémás: többé nem tölti be vízzáró szerepét, a belső üvegszövet pedig nedvesség hatására károsodik. Előzd meg bajt, javíttasd ki időben hajódat!
A javítás több lépésben történik. Először eltávolítjuk a sérült gélt, a repedéseket kiszélesítjük. Az elvált a fedőréteget minden esetben le kell szedni. A cél az, hogy a károsodott anyagot eltávolítsuk és kellő felület biztosítsunk, amin a friss topcoat megtapad. Második lépésben feltöltjük a sérülés helyét, majd csiszoljuk és újból töltjük addig, amíg a forma helyre nem áll. Utolsó lépésként a javított részt összecsiszoljuk - polírozzuk a környező felülettel.
Rezsióradíjat számolunk. Kérjen ajánlatot!
Tájékoztató rezsióradíjunk, mely tartalmazza a kiszállás és járulékos anyagbeszerzés költségét, a felhasznált kenő-, tömítő-, ragasztóanyagok, ápoló- és tisztítószerek árát:
15.000 Ft / óra
Áraink forintban értendőek és nem tartalmazzák az ÁFA-t.
Áraink nem tartalmazzák a kikötőkben esetlegesen fizetendő "Telephelyhasználati-díjat". Ennek mértéke és felszámításának módja kikötőnként változik. Megrendelőinket igyekszünk az aktuális helyzetről tájékoztatni, de kérünk Titeket, hogy érdeklődjetek helyben a kikötőmestereknél. Ez a költség a BAHART bérlőit - legalábbis egyelőre - nem érinti.