Megnyitottuk üzletünket is!
A hajóablakok az idő múlásával bemattulnak, pókhálósodnak, elhasznált, lelakott érzést keltenek az emberben - és még ez a kisebb probléma, a csere ilyenkor nem létkérdés. Számtalan okból törhetnek is a plexi lapok, ami már beázáshoz vezet. A kézenfekvő, hirtelen behatások okozta törés mellett van egy alattomos tényező is, ez pedig a plexi és a hajótest hőtágulása közötti durva különbség, így szükség lehet a hajóablak cseréjére, amelyre cégünk több megoldást is kínál.
A régebbi hajókon az ablakokat hagyományos módon, csavarokkal rögzítették, amik semmilyen mozgásteret nem adnak, a hőtágulás miatti méretváltozások nem tudnak elnyelődni, eloszlani, így idővel a furatok környékéről repedések indulnak meg.
Ha az ablak egy az egyben cserélhető, akkor az eredeti plexi lap szolgál marósablonként is. Ha változik a forma, akkor új marósablont készítünk hozzá. A folyamat során először lécvázzal, vagy egyszerűbb forma esetén fóliával levesszük a hajótestről az új ablak körvonalát. Ez alapján készül a marósablon. A formára mart ablak élét lekerekítjük, majd a belső oldalát színezzük, hogy ne látszódjon át a ragasztás. Az ablakok felhelyezése előtt eltüntetjük a hajótestről a korábbi furatokat.
A ragasztás teherhordó részét és hézagolását speciális, kétoldalas ragasztó adja, a tömítést pedig Sika termékek, a gyártó által előírt rétegrend szerint.
A plexi lapokat rögzítheti speciális gumiprofil, vagy lehetnek ragasztva is. A gumiprofilok akár évtizedeket is kibírnak, a legtöbb esetben egy alapos tisztítás után ismét felhasználhatóak, de az elrongyolódott darabokat cserélni kell. A Moonlight termékek szerviz anyagait raktáron tartjuk.
Ragasztott hajóablakok esetében a plexit ki kell vágni a keretből, amit ezután meg kell tisztítani. Az új plexi beragasztása és egyben tömítése Sika termékekkel történik, a gyártó által előírt rétegrend szerint.
Az alukeretes hajóablakok cseréjénél az eredeti plexi lap szolgál marósablonként.
A képeken látható C.N.S.O. esetében is hagyományos módon, csavarokkal rögzítették az ablakot. Az egységes és modernebb megjelenés érdekében a hajó összes ablakát egy összefüggő, teli ablakra cseréltük, melyet három szekcióra bontottunk a hőtágulás hatásának csökkentése érdekében.
Első lépéskét lécvázat készítettünk, ezzel vettük le a hajótestről az új ablak körvonalát. Ez alapján készült második lépésben a marósablon. Az élek eldolgozása után a korábban ismertetett technológiával került helyére az ablak.
A képeken látható alukeretes Moonlight ablak egy Elan Impression 384-en volt.
Az eredeti ablak kivágása után a keretet kitisztítottuk, a plexi lapot pedig újra martuk.
Maszkolás és a felület előkészítése után a ragasztás két lépésben történt. A plexi keretbe történő beragasztása után a lap és a keret közötti hézagot kell kitölteni és elsimítani.
A csere mindössze pár órát vett igénybe.
Ez a Feeling 27 volt az eddigi legrázósabb ablakcserénk. Az ablakokat korábban egy nagyon durva kétoldalas ragasztóval tették vissza, ami viszont nem volt vízálló. Emellett a plexi lapok szanaszét voltak repedve, így csak darabokban jöttek le. Szeretjük a puzzle-t, de nem akkor, amikor a marósablonról van szó.
A következő probléma, amivel szembesültünk, az volt, hogy az ablakkeret környékén teljesen szét voltak válva a hajótestet alkotó üvegszövet rétegek. Hogy gyári hibás volt, és eleve nem volt mindenhol gyanta, vagy hogy a víz tette tönkre, azt nem tudjuk, minden esetre a kétoldalas ragasztó sok helyen vitte a gélt és a külső réteg paplant is. A duct tape maradványok eltávolítása csak hab volt a tortán.
Az érdemi munka a hajótest javításával és festésével kezdődött. Szerencsére a tulaj nagyon korrekt volt, látta és értette, hogy mekkora plusz feladatba futottunk bele. A javítás után az ablakok gyártása és ragasztása a szokott módon történt.
A hajóablakok idővel elhasználódhatnak, repedezhetnek vagy elveszíthetik vízállóságukat, ami szivárgáshoz és szerkezeti károsodáshoz vezethet. A cserével biztosítható a hajó biztonsága, a kilátás tisztasága és a komfortérzet fenntartása.
- Ha repedések, karcolások vagy homályosodás jelentkezik.
- Ha szivárgást tapasztal az ablak körül.
- Ha az ablakkeret korrodált vagy sérült.
- Ha az ablak nehezen nyitható vagy zárható.
- Akril (Plexi): Könnyű és tartós, de karcolódásra hajlamos.
- Polikarbonát: Rendkívül erős és ütésálló, UV-álló változatban is kapható.
1. Régi ablak eltávolítása: Óvatosan ki kell szedni a régi ablakot és eltávolítani a tömítéseket.
2. Felület előkészítése: Megtisztítani és előkészíteni a keretet az új ablak számára.
3. Új ablak beépítése: Behelyezni az új ablakot, és szilikon vagy más vízálló tömítőanyaggal rögzíteni.
4. Rögzítés és száradás: Az ablakot biztonságosan rögzíteni, majd hagyni, hogy a tömítés teljesen megszáradjon.
A költségek több tényezőtől függenek:
- Az ablak mérete és anyaga.
- Az ablak típusa (fix, nyitható, hőszigetelt).
- A beépítés helye és a munka bonyolultsága.
Átlagosan egy hajóablak csere 50 000 – 300 000 Ft között mozoghat.
- Szakember: Ajánlott, ha nem rendelkezik tapasztalattal, vagy speciális ablakról van szó.
- DIY (csináld magad): Ha van megfelelő szerszám és tapasztalat, saját kezűleg is megoldható.
- Rendszeres tisztítás puha kendővel és nem agresszív tisztítószerrel.
- Az ablaktömítések épségének ellenőrzése évente legalább egyszer.
- A nyitható ablakok zsanérjainak kenése a sima működés érdekében. (teflon spray)
- Hajósboltokban és hajós kiegészítőket árusító üzletekben.
- Online webáruházakban, ahol széles választék érhető el.
- Természetesen nálunk, ahol egyedi méretű és formájú ablakokat is rendelhet, beépítéssel együtt is!
Ha további kérdése van a hajóablak cserével kapcsolatban, bátran tegye fel!